5 februari 2012

Pyssel i väntans tider


I tidsdags jobbade jag min sista dag, alltså har jag varit hemma snart en vecka. Då har jag haft tid för lite pyssel och bak. Oturligt nog gick symaskinen sönder just nu. Mamma var här torsdag till fredag - symaskinen fick åka till tippen men snälla mamma hade med sig sin gamla som jag kan låna ett tag. Då fick jag min amningskudde färdigsydd + massa styrolitkulor i hela duschen.


Vi sydde också om ett gammalt lakan som mormor använde till sina bebisar - det fick bli ett påslakan, vilket känns mer användningsbart.



Medan Jonas spenderade lördagen med fotboll sydde jag lite småsaker. Det blev ett blommigt hjärta till vaggan.



Jonas morfars bror Olle har gjort detta fina skötbord, jag fixade några små vimplar.



1 kommentar:

  1. Hittade hit från HönaPöna... Tänkte fråga om den här ambingskudden, är det en bra modell? Använde du den mycket? Prasslar den inte med kulorna i?
    Du får gärna svara i kommentar i min blogg så jag inte missar svaret!

    SvaraRadera