19 juni 2012

en gul, en blå och en brun

Den här snyggingen ska om 3 veckor stå brud - i lördags hade hon sin möhippa. Samtidigt som jag var på hippa firade resten av familjen Olle som fyllde 80 år igår. Eftersom jag inte kunde vara med i lördags åkte Jonas, hans morfar, Bella och jag dit igår kväll för att fira honom, fick smörgåstårta och jordgubbstårta, lyx, lyx, lyx! Olle som gjort Bellas skötbord är mattläggare och ute i hans verkstad finns massor av gamla mattor, både mjuka och i plast, enfärgade och med mönster. Jag hittade 3 som var extra fina. Alla tre med blommor,
en gul

en blå

och en brun

Kunde ha fått hela rullar men valde att bara ta en meter av varje. Har ingen direkt tanke om vad jag ska använda de till men nåt pyssel ska jag väl komma på. Hade det gula varit ett tyg hade det direkt blivit en klänning till Bella. 

Idag slappar vi...



Igår föddes en blivande kompis till Bella, en liten Svea - grattis till Jenny & David som blivit fina föräldrar!

2 kommentarer: